BonAir
بن ایر

برات خبر داد؛

عودت ۱۰ هزار دلار به مسافران به دنبال آرای صادره ناشی از شکایات

عودت ۱۰ هزار دلار به مسافران به دنبال آرای صادره ناشی از شکایات

به گزارش بن ایر، مدیرکل نظارت خدمات گردشگری اظهار داشت: بر مبنای آرا صادره ناشی از شکایات ۲۲ میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال، ده هزار و ۷۱۴ دلار و ۸۰۲ دلار و سه هزار درهم به مسافران عودت داده شده است.



به گزارش بن ایر به نقل از مهر، اسماعیل برات مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در نشست ستاد تسهیلات سفر که امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد اظهار داشت: مجموع بازدید و بازرسی های نظارتی ثبت شده طی ایام نوروز در سامانه جانا ۲۵ هزار و ۷۱۲ مورد بوده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۲۲ مورد آن متعلق به آمار مراکز اقامتی، ۴ هزار و ۶۴۷ هزار مورد آژانس های مسافرتی و سه هزار و ۵۱۶ مورد هم متعلق به واحدهای پذیرایی بین راهی است.
وی افزود: یک هزار و ۲۳۶ مورد تشویقی داشته ایم که از این تعداد ۶۰۳ مورد متعلق به مراکز اقامتی، ۴۳۹ مورد آژانس های مسافرتی، ۱۹۴ مورد واحدهای پذیرایی بین راهی بوده است.
برات بیان نمود: تعداد تذکرها هم دو هزار و ۴۶۵ مورد بوده است. که از این تعداد یک هزار و ۵۴۱ مورد متعلق به مراکز اقامتی بود. تعداد اخطارها هم ۴۰۷ مورد به صورت کتبی بوده است که بیشتر آن به مراکز اقامتی داده شده است. ۵۴ مورد هم موارد تعطیل شده را داشته ایم که ۵ مرکز اقامتی و ۴۹ آژانس مسافرتی را شامل می شده است.
وی اضافه کرد: تعداد گزارش های بازرسی در رابطه با نرخنامه هم سه هزار و ۵۳۰ مورد بوده که دراین میان تعداد ۹۲۳ مورد در ارتباط با برخورد به دلیل گران فروشی بوده است.
وی افزود: استانهای تهران، خراسان رضوی و گلستان بیشترین بازدیدهای نظارتی را داشته و استانهای یزد و آذربایجان شرقی کمترین بازدیدهای نظارتی را در روزهای نوروز داشته اند و ضعیف عمل کرده اند. تعداد بازدیدهای نظارتی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغالیت ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مقایسه با همین زمان در سال گذشته، ۱۱۳ درصد رشد داشته است. تعداد کل بازدیدهای انجام شده از مراکز تفریحی و فرهنگی که در سامانه جانا ثبت شده هم ۱۱ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۲۹ مورد بوده است.
برات بیان نمود: تعداد شکایت و اعتراض واصله از راه سامانه ۰۹۶۲۹ هم ۱۲۴۰ مورد بود که حدود ۹۱ درصد (برابر ۱۱۲۹ مورد) مورد رسیدگی قرار گرفته و پاسخ داده شده است. همینطور مجموعاً ۳۲۳ مورد تقدیر در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده است. همینطور ۳۹۰ مورد پرونده در کمیسیون های رسیدگی به شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است. بر مبنای آرا صادره در مجموع ۲۲ میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال، ده هزار و ۷۱۴ دلار و ۸۰۲ یورو و سه هزار درم هم به مسافران عودت داده شده است.


منبع:

1403/01/29
14:13:21
5.0 / 5
369
تگهای خبر: خدمات , سفر , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲