BonAir
بن ایر

نگرانی رژیم صهیونیستی از سرایت ورشکستگی بندر ایلات به سایر بنادر

نگرانی رژیم صهیونیستی از سرایت ورشکستگی بندر ایلات به سایر بنادر

به گزارش بن ایر، بندر ایلات(ام الرشراش)، مهم ترین بندر رژیم صهیونیستی در دریای سرخ واقع در جنوب سرزمین های اشغالی به دنبال حملات جنبش انصارالله یمن به این بندر و کشتی های عازم آن، اعلام ورشکستگی کرد و مقامات صهیونیستی از امتداد این خطر ورشکستگی به سایر بنادر پراهمیت مانند بندر «اشکلون» و «حیفا» در دریای مدیترانه نگران هستند.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، برخی وبگاه های صهیونیست مدعی هستند که انصارالله یمن به دنبال اقدامی از جانب برخی کشورهای عربی در شمال آفریقا در دریای مدیترانه برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی به علت جنگ این رژیم ضد نوار غزه هستند.
به نقل از وبگاه العربی الجدید، سه بندر حیفا، اشکلون و ایلات اهمیت زیادی در تجارت خارجی رژیم صهیونیستی، چه با بازارهای آسیایی یا اروپایی و آمریکایی دارند. انصارالله یمن و همینطور گروههای مقاومت در عراق چندین بار اعلام نمودند که بندر حیفا را با پهپاد هدف قرار داده اند.
با وجود کریدور زمینی که بعد از شروع جنگ غزه، از امارات برای انتقال کالاها به رژیم صهیونیستی بوجود آمد تا محموله های دریایی از دریای سرخ محل حملات انصارالله عبور نکنند و بعد هم در بندر ایلات مورد هدف قرار نگیرند اما این کریدور نتوانست جایگزینی برای محموله های دریایی باشد که از آسیا می آیند.
«گدعون گلوبر»، مدیر بندر ایلات گفت بندر ایلات به علت کاهش ۸۵ درصدی فعالیت در نتیجه حملات یمنی ها به کشتی ها در دریای سرخ اعلام ورشکستگی کرد و مقامات بندر از دولت اشغالگر درخواست کمک کردند.
پایگاه جهانی کشتیرانی «WorldCargo» گزارش داد بندر ایلات اعلام ورشکستگی کرده است و در ادامه نوشت گلوبر در جلسه روز یکشنبه با کمیسیون امور اقتصادی در پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام نمود فعالیت بندر ایلات از هشت ماه پیش با حملات انصارالله به این بندر و کشتی های عازم آن متوقف شده است.
ماه مارس، اداره بندر ایلات اعلام نمود می خواهد نیمی از ۱۲۰ کارمند خویش را به علت سطوح پایین عملیاتی اخراج کند. اتحادیه اصلی کارگران در سرزمین های اشغالی اعلام نمود بندر ایلات به علت بحران در کشتیرانی در دریای سرخ، ضربه مالی سنگینی خورده است و نیمی از کارگران بندر در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند.
برپایه گزارش پایگاه های خبری رژیم صهیونیستی، این بندر که به بارگیری فله ای و واردات خودرو از بحرالمیت می پردازد، نسبت به بنادر مدیترانه ای اشکلون و حیفا اهمیت کمتری دارد اما تنها روزنه رژیم صهیونیستی به روی دریای سرخ است که از کشتیرانی از راه کانال سوئز مصر اجتناب می کند.
وبگاه اقتصادی «کالکالیست» گزارش کرد در سال ۲۰۲۳، ۱۴۹ هزار خودرو از شرق وارد ایلات شد اما از آغاز ۲۰۲۴ حتی یک خودرو هم وارد این بندر نشده است.
مقامات صهیونیستی می گویند مسیر جایگزین دریای سرخ، حمل و نقل در نوک جنوبی آفریقا است که در این صورت تردد کشتی ها در دریای مدیترانه ۲ تا سه هفته طولانی می شود و همین مسئله در آینده هزینه های بیشتری را به همراه خواهد داشت.
در همبستگی با غزه که با حملات ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا روبه رو است، انصارالله یمن کشتی های این رژیم یا کشتی های در رابطه با آنرا در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند هدف قرار می دهد.




منبع:

1403/04/27
11:56:43
5.0 / 5
261
تگهای خبر: كشور , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲