BonAir
لینک دوستان بن ایر
بن ایر

وزیر خارجه کره شمالی به روسیه رفت

وزیر خارجه کره شمالی به روسیه رفت

بن ایر: سفارت روسیه در پیونگ یانگ امروز (دوشنبه) اعلام کرد، وزیر خارجه کره شمالی جهت شرکت در چهارمین اجلاس زنان اوراسیا و اجلاس زنان کشورهای عضو بریکس در سن پترزبورگ به روسیه سفر کرده است.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، سفارت روسیه در پیونگ یانگ در پستی در شبکه اجتماعی «Vkontakte» نوشت: «الکساندر ایوانوویچ ماتسه گورا، سفیر روسیه، چویی سون هویی، وزیر خارجه کره شمالی را در فرودگاه پیونگ یانگ بدرقه کرد.»
به نقل از خبرگزاری رویترز، این سفارتخانه همین طور اعلام کرد، حضور و سخنرانی وزیر خارجه کره شمالی در نشست سن پترزبورگ ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر به انجام می رسد.
«والنتینا ماتوینکو»، رییس شورای فدراسیون روسیه در ژوئن گفته بود که هیات هایی از صدها کشور مقرر است در این اجلاس شرکت نمایند.
وی همین طور اظهار داشته بود: «ما تلاش خواهیم کرد تا از حضور نمایندگان خارجی در این اجلاس اطمینان حاصل نماییم و رکوردی در تاریخ بزنیم.»
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نشست های گذشته شرکت داشت اما کرملین هنوز اعلام نکرده که آیا وی در اجلاس امسال هم شرکت می کند یا خیر.
روابط خوب بین دو کشور امسال میلادی به سطح جدیدی رسیده، زمانیکه پوتین توافقی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امضا کرد که شامل تعهدات دفاعی مشترک می شود.
آمریکا و متحدانش، کره شمالی را به کمک کردن به روسیه و تامین تسلیحات در ازای کمک های اقتصادی و نظامی متهم کرده اند که مسکو و پیونگ یانگ آنرا رد می کنند.



منبع:

1403/06/26
12:31:45
5.0 / 5
17
تگهای خبر: سفر , شركت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱