BonAir
بن ایر

فاكس نیوز:

با سفر عراقچی به ریاض، چشم انداز ایجاد روابط ریاض-تل آویو تیره وتار شده است

با سفر عراقچی به ریاض، چشم انداز ایجاد روابط ریاض-تل آویو تیره وتار شده است

بن ایر: یک رسانه آمریکایی نوشت که به رغم ادعای دولت بایدن بر اساس نزدیک بودن آمریکا به انجام شدن توافقی در منطقه برای نرمال سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، حالا با دعوت عربستان از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به ریاض بمنظور رایزنی درباره ی ترک مخاصمه در لبنان و غزه، بحث این توافق دیگر مطرح نیست.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اینکه یک سال پیش، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در آستانه توافقی برای نرمال سازی روابط قرار داشتند، بنظر می رسد که با سفر وزیر امور خارجه ایران به عربستان سعودی برای گفت و گو درباره ی متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، دیگر اثری از تلاش ها برای این توافق نیست.
فاکس نیوز با انتشار این مطلب نوشت: سعودی ها شراکت راهبردی طولانی مدتی با آمریکا دارند و بزرگ ترین خریدار تسلیحات آن هستند. اما در سالهای اخیر، میان این کشور منطقه و ایران، آشتی سیاسی برقرار شده است.
«عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در پیامی ویدئویی درباره ی تعامل با عربستان اظهار داشت: گفت وگوهای ما درباره ی تحولات در منطقه برای جلوگیری از جنایات بی شرمانه رژیم صهیونیستی در لبنان و در ادامه جنایات آن در غزه ادامه دارد.
او اضافه کرد: من از امروز سفری را در منطقه شروع می کنم، به ریاض و دیگر پایتخت ها می روم و برای اقدامی تعدادی از سوی کشورهای منطقه تلاش خواهیم کرد تا حملات بی رحمانه در لبنان متوقف شود.
دیدار «مسعود پزشکیان» رییس جمهور ایران و «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران با هیات بلندپایه دیپلماتیک عربستان سعودی در دوحه
1403/07/18
14:25:14
5.0 / 5
92
تگهای خبر: خرید , سفر , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵