BonAir
بن ایر

گزارش،

گردش با یك كلیك در شهر خلاق موسیقی جهان

گردش با یك كلیك در شهر خلاق موسیقی جهان

بن ایر: كردستان متاسفانه در كشور ما خصوصاً استان كردستان تا قبل از شروع بحران كرونا و شروع روزگار تلخ صنعت توریسم، به گردشگری مجازی بعنوان امری مهم و تأثیرگذار در جذب توریست و پیشرفت صنعت گردشگری هیچ توجهی نشده بود.


گردشگری مجازی چندسالی است كه در كشورهای توسعه یافته یا كشورهای دارای پتانسیل های گردشگری راه اندازی شده و این امكان را برای گردشگران فراهم نموده كه تنها با یك كلیك از مكان های گردشگری یك شهر بازدید كرده و در كمترین زمان ممكن و بدون هیچ هزینه ای اطلاعات لازم را كسب كرده و از این طریق درباره مكان های مسافرتی خود در ایام آتی تصمیم گیری كند.
با گسترش شیوع ویروس كرونا و ركود گردشگری كشور، همه شهرها برای خروج گردشگری از ركود ناشی از بحران، بر گردشگری مجازی و تبلیغات گردشگری بوسیله فضاهای مجازی متمركز شدند، چونكه كارشناسان معتقدند گردشگری مجازی بعد از فروكش كردن بحران سبب ورود موجی از گردشگران به مناطق دیدنی خواهد شد.
رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كردستان، اظهار داشت: در این روزها كه بازار گشت و گذار در فضای مجازی و اینترنتی داغ است برآنیم تا با ایجاد گردشگری مجازی اهتمام در جذب توریست به استان كردستان در ایام بعد از بحران داشته باشیم.
آوات مكاری در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به بحران كرونا در جهان اظهار نمود: در این روزهای سخت كرونا و در خانه ماندن كه مردم قادر به سفر كردن و بازدید از مكان های گردشگری نیستند، از طرف وزارتخانه برای رهایی گردشگری استان از ركود حاصل از بحران كرونا تصمیم گرفته شد تا مردم بوسیله گردشگری مجازی برای سفرهای آینده خود، پس از فروكش كردن بحران كرونا برنامه ریزی كنند.
وی، یكی از اهداف ایجاد گردشگری مجازی را آشنایی بیشتر مردم با مكان های گردشگری استان بیان و عنوان كرد: گردشگری مجازی یا تبلیغات مجازی این روزها با هدف آشنایی مردم در اقصی نقاط ایران با مكان های گردشگری استان و انتخاب استان كردستان بعنوان یكی از مكان های مسافرتی خود در ایام بعد از بحران به راه افتاده است.
مكاری با اشاره به هشتگ های "ما كرونا را شكست می دهیم" و "در خانه بمانیم" اضافه كرد: تبلیغات گردشگری استان برمبنای یك سری قواعد خاص و در قالب معینی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: در ایام بحران كرونا كه صنعت گردشگری با ركود مواجه گردید، سراسر شهرهای ایران، همین طور كردستان نیز مبادرت به راه اندازی گردشگری مجازی كردند و در این راستا عكسهایی از مكان های گردشگری، فیلم های كوتاه، تصاویر ارسالی مسافران و بخش خصوصی گردشگری استان در فضاهای مجازی به اشتراك گذاشته شده و از این طریق اهتمام در جذب مخاطب های خاص خود داشته اند.
رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كردستان اشاره كرد: در ده سال اخیر استان كردستان یكی از استان هایی است كه به سبد گردشگری خانواده های ایرانی افزوده شده و از نقاط دور و نزدیك برای دیدن از مناطق زیبای آن به كردستان سفر می كنند.
مكاری با اشاره به یكی از نقاط قوت گردشگری مجازی اظهار داشت: در شرایط بحرانی فعلی تلاش شده بوسیله گردشگری مجازی، تبلیغات گردشگری استان را فعال نگهداریم برای اینكه هم اكنون كه درگاه های گردشگری استان بسته شده و مردم قادر به سفر و بازدید از مكان های گردشگری نیستند با گردشگری مجازی می توانند با مكان های متنوع گردشگری آشنا شده و برای سفرهای خود در آینده ای نه چندان دور برنامه ریزی كنند.
به عقیده وی، گردشگری مجازی برای شناساندن مكان های گردشگری استان مؤثر بوده و نقطه عطفی برای تبلیغات و گسترش گردشگری استان خواهد بود.
آوات مكاری به ادامه روند تبلیغات گردشگری استان كردستان اشاره و اشاره كرد: در این روزهای در خانه ماندن كه مردم زمان بیشتری را در فضاهای مجازی سپری می كنند، بازار مناسبی برای تبلیغات گردشگری در شرایط بحرانی فراهم گشته است.
وی بیان مطالب تكراری و عدم ارائه تبلیغات و مطالب جدید گردشگری را از نقاط ضعف گردشگری مجازی برشمرد و اضافه كرد: یكی از مواردی كه باید در بحث گردشگری مجازی یا تبلیغات گردشگری استان به آن توجه كرد، بعد میراث معنوی استان است كه متاسفانه در بخش تبلیغات گردشگری استان مغفول واقع شده است.
به گفته رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان كردستان به لحاظ گردشگری فرهنگی بسیار غنی بوده و می بایست این بُعد از گردشگری در تبلیغات گنجانده شده و عكس ها و مطالب در رابطه با آنرا عرضه كرده و از موارد تكراری و همیشگی خودداری شود.
وی ارائه ابعاد و ارائه تعاریف نو در تبلیغات گردشگری استان را محركی برای ایجاد انگیزه و جذب بیشتر توریست به استان كردستان دانست و عنوان كرد: حالا كه استان كردستان بعنوان شهر خلاق موسیقی جهان شناخته شده بوسیله گردشگری موسیقی و همین طور بوسیله گردشگری طبیعت گردی و معرفی مسیرهای تازه گردشگری می توان بیش از پیش گردشگران را به استان كردستان جذب كرد، كه متاسفانه در تبلیغات گردشگری استان به این ابعاد گردشگری كمتر توجه شده است.
آوات مكاری حضور آژانس ها و تورلیدرها را در بحث گردشگری را موثر خواند و اظهار نمود: حضور فعال آژانس های گردشگری و تورلیدرها در بحث تبلیغات گردشگری استان بسیار موثر خواهد بود برای اینكه از آنجایی كه با بخش های مختلف گردشگری استان آشنایی بیشتری دارند بار اصلی گردشگری استان بر دوش آنها خواهد بود.
وی عملكرد آژانس ها و تورلیدرهای گردشگری را ضعیف برشمرد و اشاره كرد: یكی از نقاط ضعف گردشگری مجازی، عملكرد ضعیف آژانس ها و تورلیدرهای گردشگری در بحث تبلیغات گردشگری استان است كه لازم است با همكاری این بخش ها و با اتخاذ سیاست گذاری های لازم اهتمام در جذب توریست و افزایش اعتبار گردشگری استان داشته باشیم.
رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان كردستان در آخر ضمن درخواست از همكاری مردم در مهار كردن ویروس كرونا یادآورشد: امید است كه با رعایت موازین بهداشتی و همكاری همه جانبه ویروس كرون مهار و ریشه كن شود و به زودی درگاه های گردشگری استان بار دیگر به روی گردشگران گشوده شود.
وی افزود: در شرایط فعلی یكی از مهمترین اقدامات برای مبارزه با ویروس كرونا عدم حضور در تجمعات است این در حالیست كه گردشگری در نوع خود یعنی حضور در تجمعات و با ظهور ویروس كرونا گردشگری با بحران واقعی روبه رو و متحمل ضرر و زیان شد و لازم است كه با همكاری هم این روزها را پشت سر گذاشته و در آینده ای نه چندان دور شاهد ورود گردشگران خیلی از جای جای كشور به استان كردستان باشیم.
در همین راستا مدیر روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كردستان، اظهار داشت: از ۲۷ اسفند ۹۸ تا ۱۸ فروردین ۹۹ بیش از ۲۰ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان كردستان، به شكل مجازی بازدید كرده اند.
تیمور خالدی اظهار نمود: روزانه بطور میانگین بیش از ۱۰۰۰ نفر توریست مجازی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری استان بوسیله مراجعه به سایت، اینستاگرام و تلگرام این اداره كل بازدید كرده اند.
خالدی عنوان كرد: معرفی جاذبه های كمتر شناخته شده استان كردستان در فضای مجازی به سبب شیوع ویروس كرونا و ممنوعیت حضور فیزیكی گردشگران در این مكان ها انجام شده است.
وی اشاره كرد: در این برنامه روستاهای گردشگری، طبیعت، رودخانه ها، بناهای تاریخی، موزه ها، پل ها، غارها، موسیقی های محلی، آیین های بومی و سایر جاذبه های در رابطه با طبیعت، تاریخ و گردشگری این استان به مردم معرفی شده است.




منبع:

1399/01/23
13:52:37
5.0 / 5
3558
تگهای خبر: اینستاگرام , تاریخی , تلگرام , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴