معاون گردشگری خبر داد؛
گردشگری نخستین بخش غرفه جمهوری اسلامی ایران در اکسپو دبی
به گزارش بن ایر معاون گردشگری اظهار داشت: پاویون گردشگری ایران بعنوان درگاه ورودی، اولین بخش از ۹ بلوک غرفه کشور در نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۱ از تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در دبی برگزار می شود.
به گزارش بن ایر به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری در وبینار با مدیران کل و معاونین گردشگری استانهای کشور که با حضور شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی بعنوان مجری با هدف هماهنگی نهایی برنامه ها و جایگیری در ساختار کلی اکسپو دبی ۲۰۲۱ برگزار شد، عنوان کرد: پاویون جمهوری اسلامی ایران در متراژی بالغ بر دو هزار مترمربع از ۹ بخش یا بلوک تشکیل شده است. بخش نخست بلوک شماره یک، محل ورود و گرفتن ویزای مجازی کشور ایران و همینطور بخشی است که اطلاعات در ارتباط با پاویون ایران همچون نقشه، برنامه ها و غیره عرضه می شود و سپس بلوک پاویون گردشگری کشور در متراژ ۵۷ مترمربع قرار دارد که در واقع نخستین بلوک و محل ورود به سایر پاویون ها به شمار می آید و بازدیدکنندگان به منظور مشاهده سایر بخش های غرفه ایران باید از بلوک گردشگری وارد شوند.
وی با تکیه بر هماهنگی و مدیریت برنامه ها طبق شعار واحد نمایشگاه اکسپو با عنوان «پیوند اذهان و خلق آینده»، اضافه کرد: ادارات کل استانی شرکت کننده در اکسپو دبی ۲۰۲۱ در تلاش باشند تا با عرضه برنامه های با کیفیت و تمرکز بر اطمینان بخشی و متقاعدسازی، ضمن ایجاد امکان معرفی شایسته جمهوری اسلامی ایران، زمینه ورود گردشگران به کشور را در آینده ای نزدیک فراهم آورند.
تیموری افزود: ۱۹۸ کشور حاضر در این رویداد مهم بین المللی علاوه بر معرفی ظرفیت ها و توانمندی های کنونی خود، آینده و چشم انداز روشن کشورشان را هم معرفی می کنند؛ خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بهره مندی از فناوری اطلاعات در چارچوب اپلیکیشن ها، حقیقت افزوده و مبتنی بر استارت آپ های این حوزه منتهی به عرضه محتوای جدید به روش های نوین خواهد شد تا ظرفیت های گردشگری کشور در بلوک گردشگری ایران بعنوان بخش نخست از غرفه جمهوری اسلامی ایران ارائه شود.
معاون گردشگری ضمن اشاره به این که اکسپو دبی فرصتی طلایی برای عرضه ظرفیت های کلیه دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها و به صورت کل فعالین گردشگری کشور فراهم خواهد آورد، تصریح کرد: همه استان ها و بخش های تابعه در این رویداد باید علاوه بر لحاظ کردن شعار سراسری گفته شده، سه زیرمجموعه فرصت، تحرک و پایداری را در برنامه های خود لحاظ کنند.
وی خاطرنشان کرد: محور فرصت با ایجاد پتانسیل برای آینده ای بهتر، شامل حوزه های آموزشی، اشتغال، صنایع و سرمایه گذاری مناسب تر، محور تحرک با شناسایی بخش های تحرک پذیر و در نهایت محور پایداری با نمایش مفهوم زندگی در تعادل بر روی سیاره زمین، زیر شاخه نوآوری و شیوه های حفاظت از اکوسیستم ها، مدیریت منابع و طراحی محیط ها و سیستم های اقتصادی برای کاهش تغییرات اقلیمی و ایجاد مزایای پایدار به شکلی هر کدام در ساختار پاویون گردشگری جمهوری اسلامی ایران لحاظ خواهد شد.
تیموری در تشریح خدمات گردشگری نوین در غرفه موردنظر اظهار داشت: در فضای پاویون گردشگری با استفاده از پروژکتور ۳۶۰ درجه و تصاویری که با همین نوع دوربین ها گرفته می شود؛ فضای دورتادور را تصاویر پر می کند بعنوان مثال اگر کاخ گلستان را در نظر بگیریم، بازدیدکننده خویش را در داخل کاخ گلستان می بیند و به جهت اینکه فضا بیشتر القا شود از عطرهایی که قابل استشمام و با فضای آنجا یکی هستند هم استفاده می شود.
وی همینطور در ادامه توضیح خدمات فناوری اطلاعات در غرفه گردشگری ایران؛ اضافه کرد: هر بازدیدکننده ای که وارد پاویون گردشگری می شود بلافاصله با یک اپلیکیشن پیامی به او در خصوص خوشامدگویی ارسال می شود و اعلام می کند برای اطلاعات بیشتر می تواند نرم افزاری را که لینکش فرستاده شده آپلود کند و در صورت انجام آن وارد فضای مجازی پاویون گردشگری قرار گیرد. در واقع این نرم افزار بستر مناسبی به شمار می آید که برای معرفی پلتفرم های الکترونیکی فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته می شود.
معاون گردشگری افزود: در بین بلوک های متعدد پاویون ایران محلی برای اجرای نمایش ها، موسیقی، فیلم و پرفورمنس وجود دارد که از آن برای اجرای برنامه های متنوع استان ها، جشنواره ها و شرکتهای بخش خصوصی و هتل ها است که تمایل برای عرضه و اجرای برنامه های خود دارند؛ استفاده خواهد شد.
بنا به قول تیموری، اتاق تجارت یا B TO B هم در حاشیه پاویون گردشگری ایران طراحی شده است تا فعالین این حوزه بتوانند با همپای بخش خصوصی و مشتریان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند.
وی افزود: در اختیار گرفتن ۷ روزنه چشمی از ۱۶ مورد موجود در غرفه ایران بعنوان شهر فرهنگ به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا با نگاه کردن در آن بتوانند بخشی از میراث فرهنگی هر استان را به صورت محتوای تصویری مشاهده کنند.
معاون گردشگری تصریح کرد: استان ها، مناطق آزاد و شرکت کنندگان در اکسپو ۲۰۲۰ باید محتواهایی در ۹۰ ثانیه برای هر چشمی تولید و آماده کنند که به صورت لوپ تکرار و اجرا شود.
بنا به قول تیموری کلیه برنامه ها در پاویون گردشگری به صورت عکس، تصویر، صدا و فضاهای مجازی برای بازدیدکنندگان آماده می شود و برای توضیحات شفاهی، فرد یا افرادی از هراستان می توانند حضور داشته باشند و به بازدیدکنندگان اطلاع و توضیح دهند.
وی اضافه کرد: همینطور طبق برنامه ریزی صورت گرفته تصمیم بر آن است تا با استفاده از فناوری حقیقت افزوده (AR)، دیواری با عنوان دیوار برندها در غرفه گردشگری ایجاد شود. این دیوار، در واقع معرف مجموعه هایی از برندهایی است که برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده و تمایل دارند اطلاعات در ارتباط با فعالیت ها و تلاشهای خویش را به بازدیدکنندگان اکسپو عرضه کنند.
تیموری همینطور از برگزاری دو جشنواره استارت آپ های گردشگری و جشنواره هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران بعنوان دو رویداد مهم در حاشیه پاویون گردشگری ایران نام برد و اظهار داشت: در این دو رویداد در صورت تمایل بخش های علاقه مند و فعال خصوصی در دو بخش استارت آپ های گردشگری و تأسیسات تخصصی مرتبط می توانند با تمرکز بر پتانسیل های کارآفرینی ظرفیت ها و توانمندی های خویش را عرضه و امکان ارتباط با سایر بخش های مشابه را بیابند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب