جزئیات حضور ایران در نمایشگاه گردشگری اسپانیا
بن ایر: ایران در نمایشگاه گردشگری اسپانیا که مقرر است بهمن ماه در مادرید اجرا شود مانند 16 دوره قبلی حضور خواهد داشت تا در بازار جهان جایگاهش را حفظ کند.
به گزارش بن ایر به نقل از مهر، ایران مقرر است در ایام آینده در نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا شرکت نماید. مسئولیت پاویون ایران در این نمایشگاه را نیز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران بر عهده گرفته است. این کانون با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و به نمایندگی از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چند ماه پیش جهت شرکت در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا ۲۰۲۵ فراخوان داد و از فعالان و کنشگران صنعت گردشگری کشور جهت شرکت در چهل و پنجمین دوره از این نمایشگاه دعوت کرد. این نمایشگاه از سوم تا هفتم بهمن ماه ۱۴۰۳ با حضور فعالان حوزه گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت های هواپیمایی، هتل ها و صنایع وابسته از کشورهای مختلف در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های FIERA DE MADRID در پایتخت کشور اسپانیا انجام می شود. فضای کلی این نمایشگاه بالاتر از یک میلیون متر مربع است که ۹ هزار شرکت کننده ۸۰۶ غرفه اصلی دارند. براین اساس دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، شرکت های هواپیمایی، مناطق آزاد تجاری، اقامتگاه های بومگردی، تولیدکنندگان صنایع دستی و سایر صنوف در رابطه با صنعت گردشگری برای حضور در نمایشگاه FITUR 2025، به وب سایت نمایشگاه های کانون مراجعه و ثبت نام کردند. ایران در این نمایشگاه هر ساله اقلام فرهنگی، تبلیغاتی ارائه کرده و به نمایش و فروش تولیدات صنایع دستی پرداخته و نشست های تخصصی با حضور دست اندرکاران صنعت گردشگری دیگر کشورها را برگزار کرده است. این اتفاقات همگی در امتداد معرفی ظرفیتهای بی شمار ایران در عرصه گردشگری و صنایع دستی و همین طور جذب گردشگران و سرمایه گذاران خارجی بوده است. مقرر است در این نمایشگاه یک غرفه تنها به معرفی محصولات صنایع دستی بپردازد همین طور یک هنرمند صنایع دستی پرفورمنسی با موضوع صنایع دستی اجرا خواهدنمود یک هنرمند خوشنویس هم حضور خواهد داشت. نمایشگاه فیتور اسپانیا به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت گردشگری در بازار اسپانیا و اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و آسیاست. این نمایشگاه فضای تجاری مناسبی برای حضور، گردهمایی و ملاقات های گوناگون و مفید در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی، گردانندگان تورها، هتل ها، مشاورین و کارشناسان توسعه صنعت گردشگری و سایر متخصصین این حوزه قرار می دهد. جهت شرکت در این نمایشگاه یک کارگاه آموزشی با حضور تورگردانان و مجریان برگزاری پاویون ایران انجام شد و شرکت های مسافرتی تجربیات خودرا از حضور در این نمایشگاه به اشتراک گذاشتند. محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر حضور در این نمایشگاه را با هدف معرفی ایران پویا و مقتدر در عرصه گردشگری دانست و اظهار داشت: می خواهیم در دوره ای که رسانه های معاند ایران هراسی را در پیش گرفته اند بگوییم ما دست ایران دوستی به طرف کشورها دراز می نماییم. ضمن این که ۱۶ سال است که در این نمایشگاه حضور داریم و می خواهیم همچنان جایگاه ایران را در این نمایشگاه حفظ نماییم.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب