BonAir
لینک دوستان بن ایر
بن ایر

۶۵ هنر صنایع دستی ایران در سطح بین المللی داوری می شوند

۶۵ هنر صنایع دستی ایران در سطح بین المللی داوری می شوند

بن ایر: ۶۵ رشته از هنرهای صنایع دستی ایران فردا در هتل لاله تهران با حضور داوران بین المللی داوری شده و مهر اصالت یونسكو می گیرند.



مرضیه تركمانیان رئیس گروه توسعه صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم داوری مهر اصالت یونسكو از فردا تا روز ۱۶ مرداد در هتل لاله در حضور ۵ داور بین المللی كه دو ایرانی و سه نفر از چین، عمان و كویت هستند برگزار می گردد. این داوران عضو شورای جهانی بوده و داوری آنها به تایید شورای جهانی یونسكو رسیده است.
تركمانیان بیان كرد: این برنامه هفتمین برنامه بین المللی است كه ایران در آن مشاركت دارد و چهارمین برنامه است كه ایران میزبان آن شده است. شورای جهانی یونسكو مسابقه ای را در ایران اجرا می كند و ما هم عضو كشورهای غرب آسیا هستیم كه متشكل از ۱۸ كشور است و همه آنها هم آثارشان امسال در ایران داوری می گردد.
وی اظهار داشت: از ایران هم ۶۵ اثر در این همایش شركت می كند و از ۱۸ كشور عضو هم ۱۶ اثر داوری خواهد شد. علت تعدد آثار ایران هم به این خاطر است كه هم ایران میزبانی این برنامه را به عهده دارد و هم اینكه تعداد رشته های صنایع دستی ایرانی نسبت به كشورهای دیگر بیشتر است.
وی اضافه كرد: آثار ایرانی ورود پیدا كرده به این مرحله از چهارمین برنامه ملی توسط هفت داور تخصصی انتخاب شده اند و امسال در بخش منسوجات، طراحی لباس هم با پارچه های سنتی آورده ایم.

1397/05/14
12:26:08
5.0 / 5
4561
تگهای خبر: كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳