BonAir
لینک دوستان بن ایر
بن ایر

تفاهم نامه ای برای احیای جنگل های بلوط زاگرس

تفاهم نامه ای برای احیای جنگل های بلوط زاگرس

به دنبال امضای تفاهم نامه ای مشترك و چهارجانبه بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و چند نهاد دیگر؛ این مركز پژوهشی، برای احیای روستای الگن كهگیلویه و بویراحمد و جنگل های بلوط زاگرس همكاری می كند.


به گزارش بن ایر به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، تفاهم نامه چهار جانبه همکاری برای احیاء روستای الگن و جنگل های بلوط زاگرس به امضای ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، موسسه سفیران امید چاروسا (بنیاد الگن) و شرکت مهندسان مشاور عمارت خورشید رسید.
که در جهت اولویت های سالجاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و به منظور توسعه همکاریهای علمی و کاربردی و بهره گیری از توان گروه های پژوهشی، جامعه حرفه ای، نیروهای داوطلب و ساکنان بومی روستای الگن و سکونتگاه های همجوار آن در احیای ساختارهای طبیعی، فرهنگی و میراثی و حوزه نفوذ فرهنگی و طبیعی روستای الگن در استان کهگیلویه و بویراحمد، این تفاهم نامه به امضای متولیان این نهادها رسید.
بهروز عمرانی - رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - آمادگی این مرکز را برای همکاری برای ثبت روستا در لیست ملی و همینطور حمایت های علمی و پژوهشی در مورد آموزش و احیای هنرهای سنتی و مطالعات مردم شناسی منطقه اعلام نمود.
همینطور مجید صفایی - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد – هم با تاکید بر انجام اقدامات لازم برای مرمت بناهای تاریخی و خانه های روستایی منطقه، هدف از این همکاری را فراهم کردن زیر ساخت های لازم گردشگری پایدار و مبتنی بر بوم گردی که روستای الگن بعنوان یک نمونه پایلوت و الگو در این منطقه خواهد بود، دانست.
به نقل از او سایر روستاهای منطقه هم برای همکاری و همراهی با چنین طرح هایی ترغیب و اعلام آمادگی کرده اند.




منبع:

1399/04/16
17:38:23
5.0 / 5
2362
تگهای خبر: آموزش , تاریخی , سنتی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱